ANA SAYFA
Please select your language
ENGLISH
        

Baharda sağlıklı beslenme

Sağlıklı beslenmenin mevsimi olmadığını hepimiz biliyoruz.Ancak kıştan kalan fazla kilolar özellikle bayanların bahar aylarını diyet telaşı içinde geçirmelerine neden olur.Önemli olan kişiye özel, uygulanabilir ve sağlıklı bir beslenme şekliyle vücudu forma sokmak ve bunu yaşam biçimi haline getirmektir.

Baharla birlikte güne uyanan bedenlerimizi sağlıklı olmak için hazırlamalıyız. Hayatın yeniden can bulduğu bahar ve getirdikleri ruhumuza ve bedenimize de yansır, daha dinamik, enerjik ve neşeli oluruz. Kış boyunca daha kalın giyinir, kapalı alanlara mahkum olur, fazla yeme ihtiyacımızı kontrol altına almada zorlanırız. Düzenli yapılmayan egzersiz, hareketsizlik ve kötü beslenmenin olumsuz sonucu olarak kilo alırız ve bu da sağlığımızı tehdit eder.

Mucize diyet yoktur!
Yaklaşan yaz nedeniyle herkesi bir kilo telaşı alır. Sanki sağlıklı beslenmeye ihtiyacımız yokmuş gibi mucize veya şok diyet beklentisi içinde olanların sayısı bir hayli fazladır. Üstelik gazete ve televizyonlardaki magazin hatta sağlık programları bu kaygıyı artıracak şekilde hatalı, eksik ve akıl karıştıran bilgilerle doludur. Oysa konusunda uzman diyetisyenlere danışmaksızın oluşturulan, bilimsellik ve pratiklikten uzak diyet tavsiyeleri sağlıksız, hasta edici, hayata ve kişiye uymayan, uygulanması zor ve çabuk terk edilen listelerdir.

Sağlıklı beslenmenin mevsimi yok
Gerek baharda veya kışta, gerekse yaz mevsiminde sağlıklı beslenmenin yolları farklı değildir. Sadece değişen mevsim sebze ve meyveleridir. Ülkemiz bu konuda şanslıdır ve meyve/sebze bakımından çok zengindir. Taze meyve açısından fiyat artışlarının olduğu bahar aylarında meyve satın almada zorlanacaklar, kalan sıkma portakallardan, muz, kuru kayısı ve kuru üzüm gibi kan yapıcı meyve kurularından tüketebilir. Yaşlılar içinse kıştan hazırlanıp dondurulmuş meyvelerden komposto yapılabilir.

Su içmek önemli
Isınan havalarla birlikte “Su içmesem de olur, gün boyu bol çay, kola veya meyve suyu içiyor, zaten susamıyorum” diyenlere tavsiyem mutlaka her gün bol su içmeleridir. Çünkü gün içinde tüketilen çay, nescafe, soda, meyve suyu, bitki çayı gibi diğer sıvılar suyun yerine geçmez. Bunlar susama ihtiyacımızı karşılar ancak su gereksinimimizi karşılamaz.

Alerjilere dikkat
Bahar özellikle çocuklar için alerjilerin arttığı, immün sistemin zorlandığı bir mevsimdir. Fazla yağlı gıdalardan kaçınmak, dokunan yiyeceklerden uzak durmak ve varsa ilaç tedavimizi aksatmamak gerekir. Çilek, dondurma, bakla gibi besinlere ayrıca dikkat edilmelidir.

Gençlere kuruyemiş
Yaklaşan sınavlara hazırlanan gençlerimizin hafıza, uzun süreli testleri yapabilme, çabuk öğrenme, bellek gibi beyin fonksiyonlarını daha iyi kullanabilmeleri için fast-food atıştırmalar yerine her mevsim bulunan kuruyemişlerden ve özellikle fındık, ceviz, badem tüketmeleri ve asla sabah kahvaltısını atlamamalarını öneririm.

Sağlıklı beslenme bilinci
Unutulmamalıdır ki bir toplumun “sağlıklı beslenme bilinci”ni artırmak o toplumdaki kadınların bilinçlenmesi ve
ilkokullara konacak “beslenme dersleri” ile mümkün olabilir. Doğumdan ölünceye kadar elzem bir süreç olan “yeterli ve dengeli beslenme”yi vücudumuza ve cebimize uygun düzenli bir aktiviteyle destekler ve bu modeli yaşam tarzı haline getirirsek ruh ve beden sağlımızı koruyabiliriz.
Sağlıcakla ve sağlıklı beslenerek kalın!
 

PAYLAŞ PAYLAŞ
YORUM YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ TARİF EKLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.
Üye iseniz lütfen giriş yapınız veya üye olmak için tıklayınız.

Yorumlar

diyet yoktur sağlıklı beslenme vardır.

alleez - 27-04-2012 07:00
SAĞLIK - GÜZELLİK
EN ÇOK OKUNANLAR
EN SON YORUMLAR
Site Kullanım Koşulları