ANA SAYFA
Please select your language
ENGLISH
        

“Doğru” durun, ağrısız yaşayın

Postür, sürekli aynı pozisyonda durmaya bağlı olarak gelişen bir duruş bozukluğu. Bu rahatsızlıklardan kurtulmak için fizyoterapistler tarafından kişiye özel hazırlanan egzersiz programlarını ömür boyu sürdürmek gerekiyor.

Kas iskelet sisteminde bir zorlanmaya sebep olmayan, vücudun normal eğriliklerinin korunduğu, eklemlere uygulanan kuvvetlerin dengeli dağıldığı duruşa ‘normal postür’ ya da ‘normal duruş’ denir. İyi bir postür çocukluktan başlayan egzersiz ve sporla sağlanır. Kötü postürse hayatın ileri dönemlerinde birçok romatizmal hastalığın, organ ve ruhsal bozuklukların sebebi olarak karşımıza çıkabilir.

Postür çocuklukta şekillenir
İnsan doğduğunda omurgası C harfi şeklindedir, zamanla eğriler oluşmaya başlar. Başımızı tutmaya ya da ilk yürüme gayretleri başladığında omurga da şekillenir. Nörolojik gelişime göre çocuğun beş-altı aylıktan önce oturtulmaması gerekir. Doğru postürel gelişim için üç-dört yaşından itibaren de spora yöneltmek idealdir. Spor sayesinde çocuğun kas-iskelet sistemi dengeli olgunlaşır.

Sürekli aynı pozisyon riskli
Boyun omurgasında şekil değişikliği ve bel bölgesindeki kaslar arasındaki dengesizlik ağrıya ve bir grup diske binen yük miktarının artmasına neden olur. Bu da disk hernesi ya da fıtık gibi daha ciddi sorunlara yol açar. Boyundan sonra omuz ve sırtta da sorunlar çıkmaya başlar. Omzun sürekli aynı pozisyonda çalışması omuz, dirsek ve el bileği yaralanmalarıyla aşırı kullanım sendromu dediğimiz tenisçi dirseği gibi rahatsızlıklara neden olur. Sürekli el bileği kaslarını zorlayan mesleklerde sık görülen bir durumdur. Kadınlarda da tığ işi, sürekli bez sıkmak, el bileğini zorlayacak işler bu tip rahatsızlıklar yaratabilir.
Hormonlar, kas iskelet sistemi ve kas kuvveti açısından kadın ve erkek vücudu arasında farklılıklar var. Erkekteki kas lifi, tipi ve sayısıyla kadındaki farklı olduğundan yaralanmalar da farklı şekilde ortaya çıkar. Ev hanımları bütün gün aktif olduklarını düşünerek spor yapmayı ihmal edebilir. Ancak sporun günlük yaşam performansını artırdığı unutulmamalıdır.

Egzersizi ihmal etmeyin
Her sabah ve akşam 15–20 dakika egzersiz yaparsanız ağrısız bir yaşamınız olur. Haftada üç gün orta tempoda açık havada yapılacak yürüyüşler de kalp damar sistemi için çok faydalıdır. Oksijen vücudun dolayısıyla kasların dengeli çalışmasında önemli bir faktördür. Araştırmalar bir kasa yönelik düzenli yapılan egzersizin 4–6 hafta içinde etkisini gösterdiği, kasın kitlesinde artma ve kuvvetlenme sağladığını göstermiştir. Bu yüzden egzersizden fayda sağlamak için en az bir ay yapmak gerekiyor.


 

PAYLAŞ PAYLAŞ
YORUM YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ TARİF EKLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.
Üye iseniz lütfen giriş yapınız veya üye olmak için tıklayınız.

Yorumlar

harika

alleez - 27-04-2012 07:55
egzersiz yapmıyorum ama çok yol yürüyorum .

nıluferdonmez - 05-08-2011 06:22
Egzersiz yapmak gerçekten faydalı

hepleziz - 27-04-2011 11:39
tembellikten bir kurtulsak..

gülüm42 - 28-03-2011 08:55
egzersiz yapmaya vaktim hiç olmuyor.oğlum ,yemek,temizlik derken bir bakmışsınız akşam olmuş ve nereye yattığımı bilemiyorum.

cenan - 10-03-2011 09:26
egzersiz yapmayı seviyorum faydasını da görüyorum

naime - 17-02-2011 04:21
az da olsa egzersiz yapıyorum

ecem65 - 15-02-2011 07:23
gerçekten de egzersiz yapmak çok önemli

mehtap - 11-02-2011 12:21
akşama kadar evin içinde koşturuyoz zaten oda bir egzersiz...

GÜLHAN - 31-01-2011 11:07
SAĞLIK - GÜZELLİK
EN ÇOK OKUNANLAR
EN SON YORUMLAR
Site Kullanım Koşulları