ANA SAYFA
Please select your language
ENGLISH
        

Sağlıklı et pişirmenin püf noktaları

İnsan vücudunun sağlıklı olması için hayati önem taşıyan et ve et ürünlerini birkaç püf noktasına dikkat ederek doğru yöntemlerle pişirmelisiniz.

Mahallenin Kasabı adına uzman tavsiyelerinde bulunan Diyetisyen ve Yaşam Koçu Gizem Şeber'den et pişirmenin dört püf noktası:

 

 

KUYRUK YAĞI KULLANMAYIN

İç yağı ve kuyruk yağı kolesterol ile trigliserit seviyelerini en kolay yükselten yağlar. Bu yüzden et mümkün olduğunca yağlardan arındırılmalı ve o şekilde pişirilmelidir.

 

 

TEREYAĞINDA KAVURMAYIN

Etin yağ dokusu içerisinde kendisinden bulunan yağlar, pişirme esnasında eriyerek ete yeterli lezzeti katar. Ekstra yağ eklemeye gerek yoktur. Özellikle yağlı etleri bir de tereyağında kavurmak son derece sağlıksızdır.

 

 

KIZARTMA YAPMAYIN

Et, haşlama, ızgara veya fırında pişirilmelidir. Kuşbaşı halinde doğranarak yağsız olarak sebzelerle birlikte sote de edilebilir. Kızartma ve kavurma yöntemleri mümkün olduğunca tercih edilmemelidir.

 

 

YÜKSEK ATEŞTE PİŞİRMEYİN

Birden yüksek ateşe konulan etlerin dış yüzeyleri hızlıca pişer, içleri çiğ kalır. Hızlıca pişme sürecinde dışı katılaşan et hem lezzetsiz olur hem de kanserojen maddeler içerir. Kırmızı etin uzun sürede piştiği unutulmamalı ve mümkün olduğunca kısık ateşte pişirilmelidir.

Kaynak : IVillage Türkiye

YAZDIRMAK İÇİN TIKLAYINIZ PAYLAŞ PAYLAŞ
YORUM YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ TARİF EKLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.
Üye iseniz lütfen giriş yapınız veya üye olmak için tıklayınız.

Yorumlar

Bu yazı hakkında henüz yorum yapılmamış.
AKTÜEL
EN ÇOK OKUNANLAR
EN SON YORUMLAR
Site Kullanım Koşulları