ANA SAYFA
Please select your language
ENGLISH
        

Laptop Kullanırken Dikkat!

Büyük kolaylıklar sağlayan teknoloji ürünleri kullanırken olumsuz yönde etkilenmemek için bazı noktalara dikkat etmek gerekiyor.  International Hospital Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Demet Parlar, laptop ile çalışırken kişinin ister istemez öne doğru eğildiğini, birçok kişinin de bilgisayarı kucağına alarak çalıştığını, bunun da duruş bozukluğu, omuz, boyun kuşağı ve bel kaslarının zorlanması ve şiddetli ağrılar duyulmasına neden olduğunu belirtiyor. Klavyeyi kullanırken ise bilek ve omuz eklemleri zorlanıyor, buralarda da ağrılar oluşuyor. Yapılan bilimsel araştırmalara göre el bileğini dakikada 2.5 kez hareket ettirmek ve dakikada 10 kez bileği zorlayıcı hareketleri, tekrarlı olarak yapmak, el bileği ve omuzlarda eklem ağrılarına yol açıyor.

Laptop kullanırken sağlığı korumanın yolları

Laptop'u mouse ile kullanmak, fazla sayıda bilek ve omuz hareketine yol açar. Bu nedenle klavyeyi kullanmak daha doğrudur. Ellerin aşağı eğik ya da yukarıda olmaması gerekir. En sağlıklı duruş ise bileklerin masa ve klavyeye paralel olarak durmasıdır.

Oturulan masanın yüksek olmaması, omuzların yüksekte kalmaması gerekir. Düzgün duruş pozisyonunda omuzlar ne aşağı inmemeli ne de yukarı çıkmamalıdır. Yüksek masalar çalışmak için uygun değildir.

Ayakların altına destek konmalı, ayaklar yere tam temas etmelidir.

Mouse kullanırken, ele sağa ve sola doğru yelpaze şeklinde hareket yaptırmak zorlayıcı hareketlere neden olur. Bunun için geliştirilen bilek ve eli destekleyici ürünler kullanmak önemlidir.

Laptop ile çalışırken kişinin başını aşağı ya da yukarı tutmaması, klavyeyi kucağına alarak çalışmaması gerekir. Bu fazla sayıda baş hareketi yapılmasına, boyun ve omuzların tutulmasına yol açar.

Bel boşlukta kalmamalıdır. Sırt desteği önemlidir. Çünkü sırt kaslarının zayıflaması, kamburluğa neden olur. Bel desteklenirse, belin arka eklemlerine binen yük azalır.

Çalışırken küçük molalar verilip esneme egzersizleri yapılmalıdır. Boyun, sırt, omuz kuşağı kasları için yapılan egzersizlerin yanı sıra ayağa kalkıp dolaşmak gerekmektedir.

Çalışma hızı bize vücudumuzu unutturduğu için, ağrılar özellikle akşamları artar; eklem kilitlenmeleri, fibromiyalji gibi sorunlar oluşur. Duruş bozuklukları fıtıklara da zemin hazırlar.

Hem basit hem de başkasına bağımlı olunmayan en güzel egzersizler yürüyüş ve yüzmedir. Haftada en az 3 gün yarım/bir saat süreyle yüzmek ya da her gün bir kaç dakika da olsa egzersiz yapmak çok faydalıdır.

Haftada 2-3 gün yarım saat süreyle yapılabilecek tüm vücut kaslarını çalıştıran pilates, jimnastik egzersizleri, düşük ağırlıklarla egzersizler de çok yararlıdır. Esneme, güçlendirme evde ya da spor salonlarında yapılabilir.

Yoğun iş temposu içinde olanlara yoga, reiki ve meditasyon önerilebilir. Nefes alma ve zihinsel gevşeme teknikleri oldukça yararlıdır.

Egzersizler neyi sağlıyor?
İş yapma kapasitesini artırır.
Kendini iyi hissetmeyi sağlar.
Eklemler daha iyi beslenir.
Kardiyovasküler kalp kapasitesi ve solunum kapasitesi artar.
Düzgün duruşu gelişir. (Kulak, omuz, kalça, ayak bileği aynı eksende olmalıdır.)

Bunların yanı sıra, düzgün ayakkabı seçimi büyük önem taşır. Yürüyüş yapılırken de ayakkabı doğru seçilmelidir. Düz, yere yapışan ve topuksuz ayakkabılar giyilmemelidir. Spor salonunda aletli ya da aletsiz çalışırken boyun çok iyi korunmalıdır.

Kaynak : Mynet Kadın

YAZDIRMAK İÇİN TIKLAYINIZ PAYLAŞ PAYLAŞ
YORUM YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ TARİF EKLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.
Üye iseniz lütfen giriş yapınız veya üye olmak için tıklayınız.

Yorumlar

hiç dikkat etmiyoruz ,güzel bir makale bundan sonra dikkat edeceğim


cenan - 22-07-2010 10:43
detaylar için teşekkürler

1904 - 19-06-2010 09:56
önerilen egzersizleri uygulamak en dogrusu.

nilnurah - 20-04-2010 12:28
çok doğru ben zaten çok bakınca başım ağrıyo.

derviş - 03-03-2010 03:22
yukardaki hususları değerlendirmek yaşam kalitemizi artırır

naime - 10-02-2010 05:43
çok önemli bilgiler yapmakta fayda var

dimple1905 - 08-02-2010 02:46
sadece bilgisayar kullanırken değil herzaman duruşumuza dikkat etmeliyiz sağlık bozulunca kolay düzelmiyor

mehtap - 13-01-2010 08:04
masa üstü ama yinede başında fazla oturunca sırt ağrısı olyo

NEVİN41 - 01-01-2010 04:07
her defasında maalesefki bir yerlerim tutuluyor

gülirana - 31-12-2009 12:56
dikkatli olmak gerekir

aysell - 29-12-2009 04:19
bilgiler için teşekkürler ama maalesef çok hatalar yapıyoruz

melos - 25-12-2009 09:24
teşekkürler

alleez - 22-12-2009 12:10
yinede bilgilemek yani uyarılmak iyi

dino - 21-12-2009 07:49
bizimki masa üstü yinede fazla kullanmammak lazım sanırım

dino - 20-12-2009 03:31
laptop kullandığımdan beri sağkolum fena halde ağrıyor.doğrusunu öğrendim teşekkürler.

inci özsoy - 20-12-2009 12:14
eşimi uyarmalıyım

Qharizma - 18-12-2009 01:33
bilgilenmek güzel


nursen - 15-12-2009 05:21
teknolojinin getirtikleri ve götürdükleri diyebiliriz

dino - 14-12-2009 08:53
Bu bilgilere dikkat ederek ilerde yaşanması olası sorunlardan korunabiliriz. Teşekkürler.

emel - 12-12-2009 04:43
neyseki pc masaüstü :)

seda33 - 12-12-2009 04:25
çok faydalı bilgiler dikkate alınmalı

mehtap - 11-12-2009 10:30
evet haklısınız tşkr

dino - 11-12-2009 02:38
bencede.

hayal - 11-12-2009 01:30
bilgisayar kullandığımda bel ve sırt ağrısından uyuyamıyorum hele uzun süreli başında durursam başımda ağrıyor

buklem - 11-12-2009 11:45
çok doğru söylenen tüm rahatsızlıkları hemen hemen bende yaşıyorum ama vazgeçemiyorum maalesef :(

gülirana - 10-12-2009 11:07
ah bu bilgisayarlar yokmu belimizi boynumuzu gözümüzü sakat ediyyyooo malesef uzakta kalamıyoruz bizim bi parçamız oldu

hshero - 10-12-2009 08:19
bende laptop kullanıyorum evet özellikle sırt ağrım çok oluyor

cicikan - 10-12-2009 07:32
evet laptop kullanırken bunlara dikkat etsek çok iyi olur

gungem - 10-12-2009 05:03
AKTÜEL
EN ÇOK OKUNANLAR
EN SON YORUMLAR
Site Kullanım Koşulları