ANA SAYFA
Please select your language
ENGLISH
        

Kanseri Önleyen Antioksidanlar!

Antioksidanları serbest radikallerle hasara uğramış hücrelerimizi koruyan maddeler olarak tanımlanıyor. Serbest radikaller ise vücudun normal metabolik faaliyetleri sırasında ortaya çıkan ve hücrelere saldırarak yapılarını bozan kararsız moleküller olarak tanımlanmakta.

Antioksidanlar, diğer moleküllerden aldığı elektronlarla DNA'ya zarar veren serbest radikallerin taşıdığı elektriği, etkisiz hale getirir. Serbest radikallerin verdiği zararlar, yaşlanma ve kanser gelişimi de dahil olmak üzere pek çok hastalıkla ilişkilendiriliyor. Antioksidanlar kanseri yavaşlatabiliyor veya kansere karşı koruyabiliyor.

Antioksidanların kanseri önlemedeki rolünü destekleyen kanıtlar sunan laboratuar çalışmaları bulunmaktadır. Bunun yanı sıra, antioksidan takviyelerinin faydalı olmadığını gösteren klinik çalışmalar da bulunmaktadır. Benzer şekilde, antioksidanların kemoterapi veya radyasyon tedavisinin (olumlu) etkisini arttırdığına dair görüşler de belirsizliğini korumaktadır.

Antioksidan takviyeleri ile ilgili klinik deneyler belirsiz ve tedavi sırasındaki tamamlayıcı etki ve yararları halen bir tartışma konusu iken, MD Anderson Bütünleyici Tıp Programı Direktörü Lorenzo Cohen, antioksidanların doğal yollardan alınmasını tavsiye ediyor. Araştırmalar antioksidan açısından zengin meyve ve sebzelere dayalı beslenmenin bazı kanser türleri riskini düşürebildiğini gösteriyor.

Antioksidan açısından zengin yiyecekler:

Antioksidan bazlı vitamin ve mineral içeren yiyecekler

• Beta-karoten: genellikle turuncu renkteki tatlı patates, havuç, bal kabağı ve mango gibi yiyeceklerde görülür. Ispanak, kale, brokkoli,  turp, şalgam yaprakları da antioksidan açısından zengin sebzeler arasındadır.
Selenyum: tuna ve morina balığında bulunur.
• Vitamin A: ıspanak ve kale gibi yapraklı yeşilliklerle havuç ve kavunda bulunur
• Vitamin C: (askorbik asit)- portakal, greyfurt gibi turunçgillerde , yeşil ve kırmızı biber, kivi, brokoli ve çilekte bulunur.
• Vitamin E: (alpha-takopherol)  buğday tohumu, ayçiçeği çekirdeği, badem, ve pişmiş domateste ( salça,  domates püresi gibi ürünlerde) bulunur.

Doğal olarak bioaktif antioksidan açısından zengin olan yiyecekler
• Polifenol: soya, yeşil çay, siyah çikolata, erik, yaban mersini, siyah ahududu, çilek, elma, kabuklu yemişler (fındık, pekan, şamfıstığı)
• Glucosinalates: turpgiller familyasından suteresi, brokoli, kapak, karnabahar, Brüksel lahanası ve kıvırcık lahana
• Resveratrol: üzüm, kızılcık, yaban mersini, ve yerfıstığı
• Lutein: ıspanak, kale,  kara lahana, brokoli, kivi ve yüksek derecede lutein barındıran kırmızı üzüm
• Likopen: pişmiş domatesler (salça  ve domates püresi gibi ürünler), karpuz ve kayısı


Kaynak : Mynet Kadın

YAZDIRMAK İÇİN TIKLAYINIZ PAYLAŞ PAYLAŞ
YORUM YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ TARİF EKLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.
Üye iseniz lütfen giriş yapınız veya üye olmak için tıklayınız.

Yorumlar

dikkat ediyoruz elimizden geldiğince ama,zor bu işler.

duygusal - 27-04-2010 06:13
zaten elimden geldiği kadar sebze ağırlıklı besleniyordum..

gungem - 23-03-2010 04:26
ayrıca ıspanağı yıkadıktan sonra biraz kaynar suda bekletmek gerekmiş daha sağlıklıymış

dimple1905 - 11-02-2010 11:08
soya hariç hepsini tüketmeye çalışıyorum

tozpembe79 - 09-02-2010 06:17
kale nedir bilen varmı

mehtap - 06-02-2010 08:23
bu yiyecekleri yemeğe özen göstermeli

mehtap - 15-01-2010 09:46
kanser cağımızın hastalığı bilgilerden faydalanalım

NEVİN41 - 15-01-2010 10:55
AKTÜEL
EN ÇOK OKUNANLAR
EN SON YORUMLAR
Site Kullanım Koşulları