ANA SAYFA
Please select your language
ENGLISH
        

İlaç Gibi Yiyecekler



Günlük hayatımızda çok sık rastladığımız sağlık sorunlarıyla nasıl başetmeliyiz?

Ciltte kırışıklıklar

20'li yaşlardan sonra genetik yatkınlığa bağlı olarak vücudumuzda kırışıklıklarla karşılaşabiliriz. Sigara tüketimi, doğrudan güneş ışınlarına maruz kalmak gibi faktörler  cildin erken yaşlanmasını, özellikle de göz çevresinde ki cizgilerin derinleşmesine ol açabilir.

Bu etkilerden korunmak için güneş altında daha az zaman geçirmemiz, A, C ve E vitaminlriyle selenyum bakımından zengin gıdalar tüketmemiz gerekir.  Fayda sağlayacak bazı besinler üzüm, avokado, soğan, turp, badem, kaju, ceviz, susam, tavuk ve yeşil çaydır.

Donuk saçlar

Bizler yaş aldıkça saç köklerimizde cansızlaşır.. Bu hem erkeklerde hem de kadınlarda doğal bir süreçtir. Demir ve A vitamini bakımından zengin gidalar saç köklerini canlandıracaktır.

Bunlar: Kuru erik, ıspanak, tere,pazı, badem, karides, sığır eti.

Bitkinlik

Eğer kendinizi sürekli yorgun hissediyorsanız, kansızlıkla karşı karşı olabilirsiniz. Hastalığın başlıca belirtileri   güçsüzlük, soluk cilt ve genel yorugunluk. Demir ve B12 zengini gıdalar kansızlığa karşı mücadelede başlıca yardımcınız.

Buna faydalı gıdalar, ıspanak, badem, kaju, kinoa, mercimek, barbunya, sardalye, kuzu ve sığır eti.

Uykusuzluk

Uyku kalitesi insanların nasıl göründüğü ve hissettiklerini belirleyen temel faktörlerden biridir. İyi bir uyku, zihinsel ve fiziksel performansı artırırken, gözlerin, cildi ve saçların sağlıklı  ve parlak kalması için de önemlidir. İyi bir gece uykusu için kahve ve çikolata gibi uyarıcı gıdaları yatmadan en az beş saat önce yemelisiniz. Atıştırmalık gıdalar tüketirken de bunların doğal şeker içeren gıdalar olmasına  dikkat edin.

Bunlar için yardımcı gıdalar üzüm, portakal, kuru erik, incir, ıspanak, tatlı patates, badem, yer fıstığı, kabak çekirdeği, tam buğday, kinoa, mercimek, barbunya, mezgit, istridye, tavuk, maydonoz, zencefil, Hindistan cevisi yağı.
Sindirim sorunu

Sindirim sorunları illa yaşlılık belirtisi olarak görülmez. Sindirim sistemini sağlıklı tutumanın en güzel yolu bol bol lifli gıdalar  tüketmek ve su içmek.  :Hazımsızlık şikayetiniz varsa peynir ve et gibi ait oluşumuna neden olacak gıdaların tüketimini azaltmalısınız.

Sindirim sorununa faydalı olacak besinler üzüm, papaya, muz, kuş üzümü, greyfurt, tere, enginar, Brüksel lahanası, havuç badem, tam buğday, esmer pirinç, darı, karabuğday, nohut, bio-yoğurt, sarımsak, zencefil, rezene, karahindiba, Arnavut biberi, papatya, elma sirkesi.
Varisli damarlar

Daha çokbacaklar ve ayak bileklerinde cilt yüzeyinin yakınlarında, genişlemiş ve deforme olmuş damarlardır.  Normalde  damarlarda ki tek yönlükapakçıklar, kanın yer çekimine rağmen ayaklardan yukarıya doğru, yani kalbe doğru akmasını sağlar. 

Fakat bu kapakçıklar işlevini yerine yetiremez halde olduklarında  kan aşağıda birikinti yapar, damar duvarına yaptıüı basınç artar  ve damarlar zayıflar. C vitamini bakımından zengin, kurşun ve fenolik bileşikler içeren gıdaların tüketilmesi gerekir. Faydalı besinler limon, ceviz, yeşil çay, rezene, karahindiba.

Eklem rahatsızlıkları

Antioksidan bakımından zengin sebze ve meyveler,kabuklu yemişler, çekirdekler veyağlı balıklar tğketerek eklemlerinizi esnek ve çevik kalmasını sağlayabilrisiniz. Kırmızıbiber gibi kimibaharatların, ağrıı eklem bölgelerine uygulanması da tedaviye yardımcı olur.

Faydalı besinler elma, ananas,kirraz, avokado, susam ve susam yağı, keten tohumu, mercimek, somon, ringa balığı, istridye, maydonoz, zencefil, zardeçal,rezene, arnavut biberi, papatya, paprika, gingko, biloba, buğday tohumu, elma sirkesi, zeytinyağı.
Hafıza kaybı

Yaş ilerledikçe vücutta beyin hücrelerinin ihtiyaç duyduğu kimyasalların üretimi azalır ve böylelikle hafızada kayıtlı blgilerin hatırlanması zorlaşır. Yapılan araştırmalara göre E vitamni, magnezyum ve diğerbesin öğelerinin yeterli miktarda tüketimi, bu sorunların ortaya çıkmasını geciktirerek hafıza kaybını önlemektedir.  Araştırmacıların üzerinde durduu bir diğer konuda antioksidan bakımından zengin gıdaların beyin fonksiyonlarının ileri yaşlarda bile sağlıklı çalışmasına yardımcı oluyor.

Hafızına kaybını engeleyici ek gıdalar mango, inci kırmızı pancar, biber, karalahana, ıspanak, lahana, tere, ceviz, ay çekirdeği, tam buğday, darı, somon, karides, ringa balığı, istridye, umurta, maydonoz,zerdeçal, arnavut biberi, gingko biloba, buğday tohumu, zeytinyağı.
Göz hastalıkları

Gözlerinizi parlak ve canlı kalmasını istiyorsanız, halk arasında havuçla ilgili söylenenleri dikkate almalısınız. Sadece havuçta değil. Parlak renkli bütün sebze ve meyveler göz sağlığı için faydalıdır. sebze ve meyvelerin içinde bulunan antioksidan maddelerin göz bebeklerinin ışığın şiddetine göre  büyüyüp küçülmesine yardım ederek gözlere fayda sağlamakta, gözdeki net görünümü sağlayan sarı noktanın korunmasını sağlamakta ve gözlerin nemli tutulmasına destek vermekte.

Bunu sağlayan besinler kayısı, yaban mersini, nar, kiraz, kırmızı pancar, biber, karalahana, bal kabağı, pazı, havuç, susam, arpa, kuzu eti,yumurta, bio yoğurt.

Kemik erimesi (osteoporoz)

Yaş ilerledikçe kemik kaybı oluşur ve eğer önllem alınmazsa osteoporoz ortaya çıkabilir. Kemikleri güçlendirilmesinde,  yaşamın her evresinde kalsiyum bakımından zengin gıdalar büyük  öneme sahiptir.

Faydalı gıdalar salatalık, brokili, ıspanak, kabak çekirdeği, keten tohumu, ringa balığı, mezgit, istridye, süt, bio yoğurt, maydonoz, zencefil, Arnavut biberi, zeytinyağı.

Kalp hastalıkları

Kalp sağlığınız için, düzenli olarak spor yapmanın yanı sıra, doymuş yağ içeren gıdalardan uzak durmalısınız. Zira doymuş yağlar, kandaki kolestrol seviyesini yükselterek damarların tıkanmasına neden olur.

Kalp sağlığınız için üzüm, papatya, kızılcık, kavun, greyfurt, nar, avokado, biber, soğan, brokili, lahana, mantar, kuşkonmaz, pazı, badem, kaju, yer fıstığı, keten tohumu, yulaf, arpa, soya fasülyesi, sardalye, istridye, yeşil çay, sarımsak, rezene, Hindistan cevizi yağı.

Kaynak : Mynet Kadın

YAZDIRMAK İÇİN TIKLAYINIZ PAYLAŞ PAYLAŞ
YORUM YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ TARİF EKLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.
Üye iseniz lütfen giriş yapınız veya üye olmak için tıklayınız.

Yorumlar

Bu yazı hakkında henüz yorum yapılmamış.
AKTÜEL
EN ÇOK OKUNANLAR
EN SON YORUMLAR
Site Kullanım Koşulları