ANA SAYFA
Please select your language
ENGLISH
        

Gebelikte Tavsiye Edilen Yiyecekler




Az yağlı yoğurt

Kadınlar Hamile oldukları bu dokuz ay boyunca yiyip içtiklerine çok dikkat etmeli. İşte gebelikte beğenerek yiyeceğiniz ve  enerji verecek bir besin kaynağı. Az yağlı yoğurt. İçerdiği Kalsiyum  ve D vitamini açısından zengin, düşük yağlı yoğurt hem sizin hem de çocuğunuzun kemik yapısı için oldukça faydalıdır. Altarnetif olarak süzme peynir yiyebilirsiniz.

Brokoli

Vejetaryan olan hamile bayanlar için son derece faydalı bir yiyecektir. B vitamini bakımından oldukça zengindir.
Hamile bayanların gün içinde alması gereken folik asit miktarı 400 mikrogramdır. Eksikliğinde doğum sırasında sıkıntılar yaşanabilir. Altarnetif olarak ıspanak ve lahana yiyebilirsiniz.

Bonfile - Biftek

Yağsız bir biftek gün içinde ki çinko, demir ve protein ihtiyacınızı karşılayacaktır. Bebeğinizin büyüme ve gelişmesinde önemli bir rol oynayan bonfile ya da biftek gebelikte de çok önemlidir. Altarnetif olarak tavuk eti veya pişmiş yengeç yiyebilirsiniz.
Tavuk göğsü

Protein açısından zengn ve yağ oranı bakımından oldukça düşük olan tavuk göğüsü sizin ve büyümekte olan bebeğiniz için yapı taşıdır. Kas dokularını, enzimleri, hormonları ve antikorları korumak başlıca faydalarıdır. Altarnatif olarak fasülye ve karides yiyebilirsiniz.
Fasulye

Kendiniz ve bebeğiniz için kan hücreleri yapımına yardımcı olacak en iyi besin maddesidir. Lif ve demir bakımından da oldukça zengindir. Altarnetif olarak mercimek (veya herhangi bir baklagil) ya da yeşil yapraklı sebzeler yiyebilirsini.
Yumurta

D vitamini, kasiyum ve protein açısından son derece zengin olan yumurta hamile bayanlara inanılmaz yararlar sağlar. Metobolizmanın dengelenmesi için mutlaka yenmesi yerekiyor. ancak sarısını atmayın. Çünkü D vitamini sadece sarısında bulunuyor. alternatif olarak inek sütü kullanabilirsiniz.
Yulaf ezmesi

Enerji artırmak için yiyecek bir şeyler arıyorsanız yulaf ezmesinden iyisini bulamazsınız. Karbonhidrat ve lif bakımından bakımından zengindir. Enerji verici etkisinin yanı sıra vücuttaki sağlıksız yağ ve toksinleride giderir. Alternatif olarak lifli takıllar, ceviz ve buğday tohumu yiyebilirsiniz.
Tatlı patates

Hem severek yiyebileceğiniz hemde faydalı bir besin olan tatlı patates, lif, beta karoten ve C vitamini açısından zengindir. Bağışıklık sistemini güçlendirirken enerji seviyesini de korur. altarnetif olarak kabak ve baklagiller yiyebilirsiniz.
Zeytinyağı

Gebelikte hormonlar için en gerekli şeylerden biride yağdır. Sağladığı E vitamini sayesinde kendinizi mutlu hissetmenize yardımcı olur. Hamile kadınların sağlamak zorunda oldukları 300 kalori içinde idealdir. Altarnetif olarak soya yağı kullanabilirsiniz.

Badem

Çinko, sağlıklı yağ ve lif bakımından oldukça zengin bir besin maddesidir. Günde sadece 24 tane badem yemek hem sizin hem de bebeğiniz için oldukça faydalı olcaktır. altarnetif olarak her türlü fıstığı yiyebilirsiniz.
Lahana

Vejeteryan bayanların demir ihtiyacını karşıllayacak zengin bir besindir. Sade olarak yenebilceği gibi çorba veya diğer yiyeceklere de katabilirsiniz. Altarnatif olarak ıspanak yiyebilirsiniz.
Domates

Bacak kramplarından veya yorgunluktan şikayet ediyorsanız potasyum içeren bu yiyecek tam sizin için. Güçlü bir atioksidan ve mineral içerir. ayrıca sinir sistemini ve kalp fonksiyonlarını düzenler. Altarnetif olarak muz veya patates yiyebilirsiniz.
Deniz Somonu

Balık yeme konusunda endişeli olabilirsiniz. Çünkü civa ve gıda zehirlenmesi oldukça ciddi bir sorun. Ton balığı, kılıç balığı ve uskumruyu yerken daha dikkatlı olun. Ancak taze bir deniz somonu mutlaka yemeniz gerekn besinler arasındadır. Omega 3 ve D vitamini içermesinden dolayı hamilelik sırasında ve sonrasında çok yararlı olacaktır. Ayrıca somondaki civa oranı da diğerlerine göre düşüktür. Altarnetif olarak ceviz ve keten tohumu yiyebilirsiniz.
Yağsız Süt

Süt her insan için doğal bir sağlık ilacıdır. Ancak hamilelik sırasında tüketimi daha düzenli olmalıdır. Yağsız süt ise sizin için tavsiye edilen biçimidir. D vitamini , kalsiyum, protein, B12 vitamini bakımından zengindir. Altarnetif olarak tavuk ve inek eti veya yumuyrta yiyebilirsiniz.
Kepekli ekmek

Tam tahıllı gıdaları hamilelik sırasında düzenli olarak almak gerekir. Karbonat, protein ve yağ metobolizması için yardımcı olur. Bunun için en kolay yok kepekli ekmek yemektir. Aynı zamanda B vitamini bakımından da zengindir ve tok tutar. Altarnatif olarak makarna yiyebilirsiniz.
Kuşkonmaz

Folik asit açısından zengin bir yeşil sebzedir. Doğum kusurlarını önlemeye yardımcı olurken gebelik sırasındaki şişkinliği alır. altarnetif olarak yeşil yapraklı sebzeler yiyebilirsiniz.
Kavun

Yaz günlerinin dayanılmaz meyvesi kavun sizi hem serinletecek hem de A vitamini ihtiyacınızı giderecektir. Kalp ve göz rahatsızlıkları, bebeğinizin gelişimi için birebirdir.  Altarnetif olarak mango yiyebilirsiniz.

Kaynak : Mynet Kadın

YAZDIRMAK İÇİN TIKLAYINIZ PAYLAŞ PAYLAŞ
YORUM YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ TARİF EKLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.
Üye iseniz lütfen giriş yapınız veya üye olmak için tıklayınız.

Yorumlar

Bu yazı hakkında henüz yorum yapılmamış.
AKTÜEL
EN ÇOK OKUNANLAR
EN SON YORUMLAR
Site Kullanım Koşulları