ANA SAYFA
Please select your language
ENGLISH
        

Doğurganlığı Koruyan Besinler


Yapılan araştırmalarda doğurganlıkla besinler arasında bir bağ olduğu ortaya çıkmıştır. İşte doğurganlığı korumada yardımcı olacak beslenme şekli...

1. İşlenmiş yiyecekler yerine daha yavaş sindirilen karbonhidratlar(sebze ve tam tahıllar gibi) seçmelisiniz.

2. Trans(hidrojene) yağlardan uzak durmalısınız.

3. Doymuş yağlar yerine doymamış yağları tercih etmelisiniz.

4. Proteini hayvansal ürünler yerine çoğunlukla bitkisel besinlerden almalısınız.

Bu tarz glisemik indeksi düşük besinlerden oluşan bir diyetin kan şekerini dengede tutarak hem diyabeti önlediği hem de kalp damar kalp damar sağlığını güçölendirdiği uzun zamandır biliniyor. Bunula beraber doğurganlık üzerinde de etkisi büyüktür. Basit karbonhidratlar gibi kan şekerini aniden yükselten yiyecekler yediğinizde, bedeniniz daha fazla insülin üretir ve bu, vücudunuzda daha fazla testosteron dolaşıma girmesi demektir. Zamanla yumurtlama fonksiyonları da bundan etkilenmeye başlar. Farklı tipte yağ ve proteinler, kandaki glikoz ve insülin değerini etkiler. Bu yüzden bir an önce bol bol meyve ve sebze yeme alışkanlığı kazanmakta fayda var. Ayrıca alışveriş sepeti kırmızı et yerine mümkün olduğunca balık, fındık, yumurta ve fasulye ile doldurulmalıdır.

Kaynak : Mynet Kadın

YAZDIRMAK İÇİN TIKLAYINIZ PAYLAŞ PAYLAŞ
YORUM YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ TARİF EKLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.
Üye iseniz lütfen giriş yapınız veya üye olmak için tıklayınız.

Yorumlar

güzel ve faydalı bilgiler

güliz - 04-09-2011 07:36
AKTÜEL
EN ÇOK OKUNANLAR
EN SON YORUMLAR
Site Kullanım Koşulları