ANA SAYFA
Please select your language
ENGLISH
        

C Vitamini Deposu Besinler


 

 

C vitamini denildiğinde akla ilk gelen meyvelerden biri şüphesiz portakal ve diğer narenciyelerdir. Ancak bazı-sebze meyvelerde portakaldan çok daha fazla C vitamini bulunur. 1 porsiyon portakal yaklaşık olarak 87 miligram C vitamini içerirken, 1 porsiyon çiğ kırmızıbiberde bu sayısı 190 miligrama kadar çıkıyor. 

Güçlü bir antioksidan olan C vitamini, enfeksiyonlara ve bakterilere karşı vücudu korur. Bağışıklık sistemini de güçlendirmeye yardımcı olan bu vitamin, hastalıklara yakalanma riskini de düşürür.

İşte, çilekten karalahanaya kadar C vitamini zengini sebze-meyveler...

 

Papaya:

1 küçük papaya (yaklaşık 157 gram) 95.6 miligram C vitamini içerir. Bir kâse ezilmiş papaya da ise 140 miligram C vitamini vardır.

 

Kırmızıbiber:

1 kase çiğ kırmızı biberde 190.3 miligram C vitamini bulunur. Hemen hemen aynı değerler yeşilbiber için de geçerlidir.

 

Brokoli:

Brokoli yemek için bir sağlıklı sebep daha var! Brokolinin 1 porsiyonunda yaklaşık olarak 132 miligram C vitamini bulunur.

 

Karalahana:

A ve K vitamini zengini olarak bildiğimiz karalahana, aynı zamanda içinde yüksek oranda C vitamini barındırıyor. 1 porsiyon karalahanada tam 160.8 miligram C vitamini var.

 

Çilek:

1 porsiyon çilekte (yaklaşık olarak 147 gram) 86.5 miligram C vitamini bulunuyor.

 

Kivi:

1 porsiyon kivide 137. 2 miligram C vitamini vardır.

 

Karnabahar:

1 küçük parça karnabaharda yaklaşık olarak 127.7 miligram C vitamini bulunur. Ayrıca 1 porsiyon karnabahar yalnızca 66 kaloridir ve sağlık için çok faydalıdır.

Soguk alginligi ve gribe karsi hangi bitkiler tuketilmelidir?

Kaynak : Mynet Kadın

YAZDIRMAK İÇİN TIKLAYINIZ PAYLAŞ PAYLAŞ
YORUM YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ TARİF EKLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.
Üye iseniz lütfen giriş yapınız veya üye olmak için tıklayınız.

Yorumlar

Bu yazı hakkında henüz yorum yapılmamış.
AKTÜEL
EN ÇOK OKUNANLAR
EN SON YORUMLAR
Site Kullanım Koşulları