ANA SAYFA
Please select your language
ENGLISH
        

Beyaz Saç Hakkında Bilmedikleriniz


Kadınların herzaman önem verdiği saçların bazen çok boyamaktan bazen de sıkıtıdan beyazladığı söylenir ama bunlar sadece duyumdur. Saçlarınızın beyazlamasını artık önleyebilirsiniz. Saçlarınızı korumanın yolları...

Saç beyazlamasının nedenleri

•    Tiroid fonksiyon bozukluğu gibi metabolik durumlar;
•    Multipl skleroz gibi otoimmün hastalık;
•    Bazı viral hastalıklar;
•    Genellikle doğumsal koşullardan kaynaklanan fiziksel anomaliler
•    Uzun süreli açlık ya da vitamin eksiklikleri;
•    Toksik çevresel riskler.
•    Genetik kontrolünüzü elinde tutan biyolojik saatiniz
Saçların beyazlamasını önlemenin ya da beyazlayan saçları kendi rengine döndürmenin yolları

1. Doğru beslenme, sigara ve stresten kaçınarak beyaz saçları önlemeyi deneyebilirsiniz. Stres gri saç nedenlerinden biridir.
2. Et, tahıl ve soya gibi protein açısından zengin yiyecekler yiyin.
3. Birkaç kurutulmuş Bektaşi üzümü (almayı) hindistancevizi yağıyla siyaha dönene kadar kaynatın, elde edilen yağ gri saçları engelleyecektir.
4. Başınızda beyaz bir saç teli gördüğünüzde yapmanız gereken ilk şey, soğan suyunu beyaz saç ve çevresindeki bölgeye uygulamaya başlamak olmalı. Bu çıkması muhtemel yeni beyaz saçları önleyecektir.
5. Beyaz veya gri saçları engellemek için artık çok geçse saç renginizi geri döndürmek de mümkün. Bunun için Japon baharatı Wasabia’yı şampuan gibi kullanarak saçınızı yıkamalısınız. Wasabia saç diplerindeki kan basıncını artırarak, saç diplerinin tekrar canlanmasını ve renk veren pigmentlerin tekrar aktif hale gelerek renk salgılamasını sağlıyor.
6. Saçların ağarmasını geciktiren diğer maddeleri şöyle sıralayabiliriz: Dut, gül, badem yağı, yeşil ceviz kabuğu, çay, kına ağacı
7. Saçlarınızın beyazlamasını önlemek için yeterli vitamin ve mineral (demir, bakır,çinko, A ve B vitamini, folik asit) aldığınızdan emin olun. Taze, yeşil yapraklı sebzeler yiyin. A Vitamini içeren yiyecekler: Koyu yeşil sebzeler ve sarı renkli meyveler. B Vitamini içeren yiyecekler: Taze yeşil yapraklı sebzeler, muz, domates, karnıbahar, tahıllar ve yoğurt. Çinko içeren yiyecekler: Kırmızı et, tavuk ve yeşil sebzeler. Demir içeren yiyecekler: Sığır eti, kuru kayısı, kırmızı et, maydanoz, yumurta, buğday ve ay çekirdeği. Bakır içeren yiyecekler: Ay çekirdeği, kaju fıstığı, badem, yengeç ve istiridye, yumurta sarısı ve tüm tahıllar.

Kaynak : Mynet Kadın

YAZDIRMAK İÇİN TIKLAYINIZ PAYLAŞ PAYLAŞ
YORUM YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ TARİF EKLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.
Üye iseniz lütfen giriş yapınız veya üye olmak için tıklayınız.

Yorumlar

saçın beyazlaması biraz da irsi oluyor

nıluferdonmez - 08-10-2011 07:45
AKTÜEL
EN ÇOK OKUNANLAR
EN SON YORUMLAR
Site Kullanım Koşulları