ANA SAYFA
Please select your language
ENGLISH
        

Bayram'da Yiyeceklere Dikkat!


Bayram'da yenilen tatlı ve yiyeceklerin sizde kilo oluşturmasından korkuyorsanız, su tüketimine önem vermelisiniz.

Bir ay boyunca oruç tuttuktan sonra henüz rutin yeme düzenine geçmeden bayramda aşırı yiyecek ve tatlı tüketimi, kısa sürede birkaç kilo olarak size dönebilir. Bayramda kilo almak istemeyenler için önerilerde bulunan Beslenme ve Diyet Uzmanı Dr. Yasemin Bradley,”Bayram sevincini, kilo olarak geri kazanmayın. O yüzden her zamankinden daha fazla pH seviyesi yüksek, doğal mineralli su tüketin” dedi.

Ailelerin, dostların bir araya geldiği, ziyafetlerin, tatlı ikramlarının sunulduğu Ramazan Bayramı’nda, özellikle oruç tutanlar daha çok yeme eğiliminde oluyorlar. Ramazan ayı boyunca değişen yemek saatleri ve öğün sayısı metabolizmayı yavaşlatırken, gece geç saatlere kadar yeme düzeni, yemek ertesinde fiziksel aktiviteye zaman olmaması ve hareketsizlik vücutta yağ oranını da artırıyor. Bunun yanında gaz sıkıntıları, şişkinlik,  hazımsızlık,  mide bulantıları, baş ağrıları, tansiyon yükselmeleri,  şeker komaları gibi sağlık problemleri de ortaya çıkabiliyor. Halbuki bayramda da beslenmeye dikkat edildiğinde formunuzu ve sağlığınızı koruyabilmeniz mümkün.

Bayramda kilo almak istemeyenler için önerilen her zamankinden daha fazla pH seviyesi yüksek doğal mineralli su tüketilmesi. Ramazan ayında değişen beslenme alışkanlıklarımızın bağırsaklarda tembelliğe neden oluyor.  Bu durumun bol su içerek önleyebilirsiniz. içeceğimiz suyu seçerken de bazı kriterlere dikkat etmemiz gerekiyor, kaliteli su seçmeye ve seçtiğiniz suyun kimyasına da dikkat etmeye özen gösterin. Unutmayın; yüksek pH seviyesi yüksek ve doğal mineralli su vücudunuzdaki dengeyi sağlamakta önemli bir etkendir.

Özellikle Ramazan ayında soğuk şerbetlere, tatlı içeceklere ilgi büyük oluyor. Ancak unutmayalım ki, tatlı bir içecekle vücudumuza giren kalori miktarı da 150-200 kalori  civarında. Oysa su 0 kalori. Vücudumuz için sudan daha yararlı başka hiçbir içecek yok. En güzel, en yararlı içecek su. Vücudun sesine kulak verin, ona ihtiyacını verin. Bol bol doğal mineral seviyesi yüksek su için. Böylece hem vücudunuzun sıvı ihtiyacını karşılayacak hem de gereksiz kalori almamış olacaksınız. Sudan sıkıldığınızda sıcak -soğuk şekersiz bitkisel çaylar da sıvı ihtiyacınızı karşılamak için çözüm olabilir.

Kaynak : Mynet Kadın

YAZDIRMAK İÇİN TIKLAYINIZ PAYLAŞ PAYLAŞ
YORUM YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ TARİF EKLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.
Üye iseniz lütfen giriş yapınız veya üye olmak için tıklayınız.

Yorumlar

aynen katılıyorum

güliz - 04-09-2011 07:38
AKTÜEL
EN ÇOK OKUNANLAR
EN SON YORUMLAR
Site Kullanım Koşulları