ANA SAYFA
Please select your language
ENGLISH
        

Bahar yorgunluğunu atlatmanın yolları

 

Kış mevsiminin bitmesine sayılı günler kala bahar yorgunluğu da geldi çattı. Neşesizlik, yorgunluk, uyku hali, uyuyamamak, kaygı ve telaş gibi sorunlar yaşıyorsanız bahar yorgunluğu yaşıyor olabilirsiniz. Bahar yorgunluğunun her şeyden önce önemsenmesi ve ciddiye alınması gereken bir durum olduğuna dikkat çeken Uzman Klinik Psikolog İhsan Öztekin, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Bahar yorgunluğu olarak başlayıp sonradan bahar depresyonuna dönen ruh hali, eğer tedavi edilmezse ciddi sorunlara yol açabiliyor. Bahar, doğal olarak değişimi, yeni mevsime adaptasyon sürecini gerektiriyor. Bahar canlanmanın, uyanışın sembolü. Bu yeni sürece uyum çabası insanda kaygı uyandırabiliyor. Bünye kışın yorgunluğundan çıkma, sonra yeni bir harekete geçme ve yeni bir duruma alışmanın zorluğunu yaşıyor. Kış saatinden yaz saatine geçmek bile insanları olumsuz etkileyebiliyor. İnsanlar daha erken kalkmak zorunda ve bu biyoritm açısından önemli. Ayrıca baharda güneşli, aydınlık saatlerin artması, dinlenme ve uyuma süreçlerini olumsuz etkileyebiliyor."

Öztekin, bahar yorgunluğunun belirtilerini de şöyle sıraladı: "Bitkinlik, neşesizlik, uyuşukluk, yorgunluk, eklem ağrıları, uykuya dalamamak ve uyanamamak, sürekli sıkıntı hali"

Bahar yorgunluğuna karşı 10 altın öneri

Uzman klinik psikolog İhsan Öztekin, bahar yorgunluğunu yenmek için de şu tavsiyelerde bulundu:
Özellikle kıştan bahara geçerken bol vitamin almak gerekiyor. Vücut özellikle B ve C vitaminleri ile potasyuma ihtiyaç duyar.
Günde 3 litre su için.
Alkol kullanıyorsanız mümkün olduğunca azaltın.
Bol bol egzersiz yapın. Hareket edin, 30 - 45 dakikalık yürüyüşler yapın.
Güneşlenin.
Gelecek kaygısını yaşamak yerine sürprizlerin güzel olduğunu düşünün.
Erken kalkmak da bahar yorgunluğunu atmak açısından çok önemli.
Uyku saatine dikkat etmek gerekiyor. Yatmadan önce sıkıntılı konuları aklınızdan uzaklaştırın, hoşunuza giden konuları düşünün.
Kendinizi kötü haberlere, uyuşukluğa teslim etmeyin. Silkinin. 'Ben güçlüyüm, istediklerimi yapabilirim' derseniz kendi dışınızdaki dünya ile daha kolay başedebilirsiniz.
Eğer tekrarlayıcı ve ilerleyici bir enerji kaybı ve bitkinlik sorunu yaşıyorsanız, bu sorunun çözümü için tıbbi yardım isteyin.

Bahar yorgunluğu nedir?

Bahar yorgunluğu, psikoloji alanında mevsimsel problemlerden biridir. İlkbahar ve sonbahar'ın ilk haftalarında genellikle belirtilerini göstermeye başlar. İş yaşamından aile yaşamına kadar insan hayatını her yönüyle etkileyen bir durumdur. Enerji azlığı, halsizlik, vücutta kırıklık ve baş ağrıları gibi semptomlar iş performansının düşmesine ve kişinin hayat kalitesinin düşmesine sebep olabilir. En sık görülen belirtileri; güçsüzlük, enerji azlığı, uykusuzluk, genel bir yorgunluk ve bitkinlik halidir.

Bahar yorgunluğundan kurtulabilmek için yapılması gereken en önemli şey spordur. Spor ile birlikte vücut aktivitesi artacak ve bu enerji azlığının ortadan kalkmasında etkili olacaktır. Spor olarak hızlı tempolu bir yürüyüş, sabahları yapılacak 15 dakikalık bir egzersiz yeterli olabilir. Spor ile birlikte vücudun vitamin ihtiyacının da karşılanması gerekiyor. Bunun için B ve C vitaminleri kullanılabilir. Meyve ve sebze ağırlıklı bir beslenme programı da bundan kurtulmak veya yakalanmamak için etkili olacaktır. Günde tüketilen su miktarıda üç litre civarına çıkartılır ve uyku düzenine de dikkat edilirse bu durumun oluşması engellenebilir.

Sonbahar yorgunluğunu önlemek için neler tüketilmeli? İzleyin...

 


Sonbahar yorgunlugunu onlemek icin hangi besinler tuketilmelidir?

Kaynak : IVillage Türkiye

YAZDIRMAK İÇİN TIKLAYINIZ PAYLAŞ PAYLAŞ
YORUM YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ TARİF EKLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.
Üye iseniz lütfen giriş yapınız veya üye olmak için tıklayınız.

Yorumlar

Bu yazı hakkında henüz yorum yapılmamış.
AKTÜEL
EN ÇOK OKUNANLAR
EN SON YORUMLAR
Site Kullanım Koşulları