ANA SAYFA
Please select your language
ENGLISH
        

Açlık hakkında hiç bilmediğiniz 20 şey

Bikini diyetlerini uyguladığımız şu günlerde yaşadığımız keyfi açlığı bir yana bırakarak, dünya genelindeki açlık, vücudun açlıktan etkilenişi, ilk insanlardan günümüze doyma alışkanlıkları ve daha birçok konuda bilinmeyen gerçekleri öğrenmeye hazır olun.

 

1- Dünyadaki açlığı yenmek için Birleşmiş Milletler entomofajiyi yani böcek yiyerek beslenmeyi öneriyor. Yapılan konferanslarda entomofajinin bir yaşam tarzı olarak benimsenip benimsenemeyeceği tartışılıyor.

 

2- Dünya üzerinde tam 2 milyar insan, proteini sadece böceklerden alıyor. Bir caterpillar tırtılında, bir porsiyon biftekten daha fazla protein var.

 

3- 1972 yılında Andes'te uçak kazası geçiren yolcular, kazada ölen ailelerinin donmuş cesetlerini yiyerek hayatta kaldı.

 

4- Aslında açlıktan ölmek, düşündüğünüz kadar uzun sürmüyor. Birkaç saat boyunca hiçbir şey yemediğinizde, midede homurtular ve burulmalar başlar. Sonrasında bağırsaklar gaz üretir. Bu bir çeşit ölümün başlangıcı sayılır.

 

5- Sıkı bir perhiz yaptığınızde mide kendi kendini yemeye başlar.

 

6- Kaloriler olmadan vücut, beynin çalışması için ihtiyacı olan enerjiyi üretemez. Oysa ki beynin çalışması için günde 3 kutu gazlı içeceğe eşdeğer şekere ihtiyacı var. Yeterli enerjiyi alamadığında çalışmak için, bir çeşit yağlı asit türü olan keton kullanır.

 

7- Vücudun keton kullanımına adapte olma yeteneği, insan ırkının, diğer türlerden daha uzun ömürlü olmasını sağlamıştır.

 

8- Açlığın sebep olduğu rahatsızlık ve zayıflık, aşırı besinsizlik yüzünden karın ve karaciğerin şişmesiyle ortaya çıkan kwashiorkorun yanında hiçbir şeydir. Afrikalı zayıf çocukların kocaman karınları, kwashiorkor sonucudur. Ancak açlık çeken insanların bir numaralı ölüm sebebi aşırı doku ve organ hasarı sonucunda oluşan kalp yetmezliğidir.

 

9- Yapılan istatistiklere göre yaklaşık 1 milyar insan, bu gece aç uyuyacak. Bu insanların 200 milyonu yalnızca çocuklardan oluşuyor. Vitamin ve besin eksikliği, çocuklarda beyin ve becerilerin gelişimini etkiler.

 

10- Araştırmalara göre kansızlık sonucu oluşan demir eksikliği, kil ve toprak yemeye neden olur.

 

11- Hamilelerin yaklaşık yüzde 30'u yenilemeyecek şeyler aşeriyor. Ayrıca ismini her şeyi yiyen pika kuşundan alan ve bir çeşit yeme bozukluğu olan pika hastalığını yaşayan kişiler, sürekli tutkal, kum, yapıştırıcı, böcek, toprak gibi şeyler aşerir.

 

12- Mağara adamı dönemi araştırıldığında, avcı ve toplayıcıların belirsiz yemek zamanları olduğu görülüyor. Enerji depolamaları gereken zamanlarda yüksek kalorili besin aradıkları anlaşılıyor. Şimdi ise hafif mutluluk tetikleyebilen kimyasalları salgılatan yağlı ve şekerli yiyeceklere karşı olan açlığımız var. Bu da obezite ve diyabete sebep oluyor.

 

13- İşlenmiş karbonhidratlar, sindirim sisteminin beyne "tatlı yemeyi bırakmanın" vaktinin geldiğine dair sinyal göndermesini engeller ve daha da acıkmanıza neden olur.

 

14- Yapılan beyin görüntüleme çalışmasına göre, sevilen bir yemek düşünüldüğünde, dopamin ve mutluluk hormonu tetikleniyor. Bu hormonlar seks yaparken de tetikleniyor.

 

15- 2007'de kadınlar üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, çikolata düşünmemeye çalışan kadınların yüzde 50'si, açlık hakkında konuşmaları teşvik edilen kadınlardan daha fazla çikolata yiyor.

 

16- Açlığı veya iştahı baskılama görevi gören leptin hormonu, ABD'de miltumilyardolarlık bir endüstridir.

 

17- Yeni bir araştırmaya göre FTO obezlik geni, bu geni taşıyan insanlara beyine tekrar yeme komutu gönderen ghrelin hormonunu pompalıyor.

 

18- Ancak gözlemlenmiş en yüksek ghrelin seviyelerinden bazıları anoreksiya hastalarında görülmüştür. Bilindiği üzere, anoreksiya yemek yeme bozukluğu hastalığıdır.

 

19- Açlığa belirli bir süre dayanılabiliyor. 1980'lerin başında İrlanda Cumhuriyet ve İrlanda Milli Özgürleşme ordularına üye 10 tutuklu kişi, yaptıkları ölüm orucu sonucu 46-73 gün arası dayandıktan sonra açlıktan öldüler. Bu açlık orucunda şekerli su gibi herhangi bir besin tüketilmemişti.

 

20- Diğer yandan, kısmen aç bir şekilde uzun bir ömür sürdürülebilir. Sürüngenler üzerinde yapılan araştırmaya göre, günlük kalori alımının yüzde 30 azaltılması kanser ve Alzheimer riskini azaltıyor ve ömrü uzatıyor.

Kaynak : IVillage Türkiye

YAZDIRMAK İÇİN TIKLAYINIZ PAYLAŞ PAYLAŞ
YORUM YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ TARİF EKLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.
Üye iseniz lütfen giriş yapınız veya üye olmak için tıklayınız.

Yorumlar

Bu yazı hakkında henüz yorum yapılmamış.
AKTÜEL
EN ÇOK OKUNANLAR
EN SON YORUMLAR
Site Kullanım Koşulları